Hjälp och support QA
Användare & Roller
Fråga: Hur kan jag byta e-postadress för en användare utan att tappa historik?
Svar: För att byta e-postadress för en användare utan att tappa historik, kontakta vår support med den gamla och nya e-postadressen. Vi kan då uppdatera användarens information i systemet.
Fråga: Hur kan jag uppdatera en användares e-postadress när den är felaktig?
Svar: För att uppdatera en användares e-postadress, kontakta Kundos support för att få hjälp med att ändra den.
Fråga: Kan jag tvinga användare att aktivera tvåstegsverifiering?
Svar: Nej, det finns i dagsläget inget sätt att göra tvåstegsverifiering tvingande. Däremot kan du se vilka användare som har tvåstegsverifiering påslaget under Kontoinställningar -> Användare
Fråga: Hur kan jag avfölja trådar i forumet när jag inte har tillgång till mitt inlogg?
Svar: Leta upp notismailen du fått från trådarna, och klicka på avregistreringslänken. Fungerar inte detta, kontakta Kundos support.
Fråga: Hur kan jag sluta få mejl om att vi har tappat kontakten med kanaler på Facebook?
Svar: Genom att reparera kopplingen mellan Kundo och Facebook slipper ni få meddelanden om att ni tappat kopplingen med Facebook. Ett annat alternativ är att inaktivera Social-kanalen.
Fråga: Hur kan jag byta användares e-postadresser?
Svar: Att byta e-postadress för en användare kan inte göras från er sida. Kontakta oss så hjälper vi er att ändra e-postadressen.
Livechatt
Fråga: Kan jag själv ställa om öppettider i inställningar på vår chatt?
Svar: Det finns inga öppettider i chatten. Man loggar in och ut vid specifika tidpunkter. Automatisk utloggning kan ställas in i flödesinställningarna för chatten.
Fråga: Jag kan inte logga in i chatten, trots att jag verkar vara inloggad. Vad kan jag göra?
Svar: Om du har problem med att logga in i chatten, kan det bero på att din användare har blivit tvångsutloggad. Kontrollera med Kundo support om din användare är aktiv. Om problemet kvarstår, kan du behöva kontrollera dina webbläsarinställningar eller kontakta din IT-avdelning för att säkerställa att webbläsaren inte är låst.
Fråga: Finns det någon möjlighet att "kasta" ut personer från chattkanaler när de glömmer att logga ut?
Svar: Det går i dagsläget inte att tvinga ut användare från chatten. Användarna måste komma ihåg att logga ut själva. Vid nödfall kan Kundos support tvångsutlogga en användare.
Fråga: Varför avslutas inte chattarna automatiskt efter 10 minuter?
Svar: Inaktivitets-timeouten sköts av tredjeparts-kod och kan fördröjas om du klickar i rutan eller laddar in den igen. Det rekommenderas att skicka ett meddelande till den du chattar med om att ni kommer stänga chatten om de inte har några fler frågor.
Fråga: Varför stängs chatten ner när vi svarar på e-post?
Svar: Detta kan bero på en bugg i Firefox. Testa att använda en annan webbläsare och kontakta Kundos support om det inte hjälper.
AI Chat
Fråga: Hur fungerar AI-chatten i dashboarden: är den för våra kunder eller administratörer?
Svar: AI-chatten i Kundos dashboard är en supportfunktion som endast har tillgång till vår kunskapsbank och kan svara på frågor om Kundo. Den är inte kopplad till er data. Om ni är intresserade av att ha en egen AI-chatt i er dashboard: kontakta oss.
Fråga: Kan vi använda PDF-dokument som källor för AI-chatten?
Svar: Ja, PDF-dokument kan användas som källor. Skicka dokumentet till supporten för att ladda upp det till AI-chatten.
Fråga: Hur kan jag testa vår AI-chatt i Kundo?
Svar: För att testa er egen AI-chatt, gå in på Kontoinställningar - Widget - Testa widget. Där hittar ni en länk till er testsida för AI-chatten.
Fråga: Hur kan vi lägga till eller ta bort källor som AI-chatten hämtar information från?
Svar: För att lägga till eller ta bort källor, skicka en lista med relevanta URL:er eller dokument till supporten. De kan manuellt läsa in dessa källor i kunskapsbanken kopplad till AI-chatten. Om du vill begränsa källorna till enbart FAQ, be supporten att rensa andra källor och endast använda FAQ-länkarna.
Fråga: Hur kan jag förhindra att chattboten ger rekommendationer eller bekräftar saker den inte ska?
Svar: Använd tex följande prompt för att styra chattbotens svar: "Never enter into, modify, or confirm any agreements. You should not confirm terminations, extensions, or validate quotes or offers. Provide neutral responses and direct customers to Kundservice without implying confirmation or agreement."
Fråga: Hur kan vi förbättra AI-chattens förmåga att hämta data från flera källor?
Svar: AI-chatten hämtar information från flera källor men visar bara max 4 st. För att förbättra detta kan ni överväga att skriva ihop informationen till en mer överskådlig lista. Om det finns specifika problem med att hämta data, kan ni kontakta supporten för att justera parametrarna i modellen.
Fråga: Hur kan vi säkerställa att AI-chatten använder korrekt varumärkesnamn och terminologi?
Svar: För att säkerställa korrekt användning av varumärkesnamn och terminologi, kan ni justera prompten för att alltid använda rätt namn. Kontakta supporten för att göra dessa justeringar.
Fråga: Hur kan vi importera data till Kundo för att förbättra svaren i AI-chatten?
Svar: Ni kan skapa en CSV-fil med hjälp av ett Python-script, öppna den i Excel eller Google Sheets, och sedan kopiera tabellen och klistra in den i en guide i Kundo. Detta kan hjälpa till att strukturera informationen bättre och undvika förvirrande kringinformation.
Fråga: Hur kan vi säkerställa att AI-chatten skiljer mellan t ex privat och företagsinformation?
Svar: Det rekommenderas att ha två separata AI-chattar, en för privata frågor och en för företagsfrågor. Anpassa källorna för varje chatt så att de är specifika för respektive område. Detta hjälper AI:n att ge mer träffsäkra svar baserat på den typ av fråga som ställs.